Hej alla medlemmar i Höör Brukshundklubb!

Vi hade i förra veckan vårt andra riktiga styrelsemöte efter det konstituerande medlemsmötet där vi fick en ny styrelse på plats i Höör i juni.
Eftersom det är medlemmarnas klubb så upplever vi att det är viktigt att kommunicera utåt kring funderingar och höra era behov. Det är en brukshundklubb där mångas intresse ska samsas under samma tak och det hoppas vi att vi ska ro i hamn. Så tveka inte att höra av er per mail om ni har funderingar eller idéer.
En förändring som vi bestämde i torsdags det är att vi flyttar de öppna träningarna till måndagskvällar istället för onsdagar. Detta för att vi har svårt att tillhandahålla instruktörer och hjälpredor på onsdagar.
Vi har öppnat en diskussion för att ta in avtalsinstruktörer på klubben nästa år och på det viset få tillgång till kompetens som vi inte har inom klubben idag. Vi behöver dessutom fler instruktörer än vi har inom klubben just nu. Läs gärna igenom information på SBK:s hemsida gällande Avtalsinstruktörer.
Vi har bestämt att ha en medlemsfest den 2/10-21 där vi inleder med prova-på-dag med olika träningsformer, tipspromenad och grillen tänds på em. Titta efter mer information som snart kommer upp på hemsida och FB.

• en agilitykurs startar upp i september,
  • en unghundskurs har precis startat,
  • en unghundskurs startar i september,
  • en valphundskurs startar i slutet av september,
  • i höst kommer vi att erbjuda spårkurs på helgen,
  • i höst kommer vi att erbjuda kvällsaktiviteter med motiverande lek, kontaktövningar, hundmötesträning,
  • vi hoppas kunna arrangera NW träning i höst.

Vårt fokus är att se framåt, tänka positivt och se till att vi alla kan göra det som är något av det roligast som finns, träna hund 🐕.