Hej alla medlemmar!

Ikväll har vi haft vårt tredje styrelsemöte sedan den nya styrelsen kom på plats. Vi tycker varje gång att det är lika spännande och roligt att fundera, diskutera och planera för en verksamhet som vi hoppas kommer att glädja er och komma till nytta. Därför vill vi gärna höra från er medlemmar så att vi fyller ert behov och inte vårt. Tre styrelsemöte är inte så många, men vi försöker använda vår tid och energi väl. Vårt mål är att se till samtliga gruppers intresse och behov. Att arrangera aktiviteter för alla. För alla är välkomna till Höörs Brukshundklubb. I styrelsen sitter det i dagsläget bruksfolk, rallylydnadsfolk och agilityfolk. Nosework och Specialsök jobbar vi på att fylla behovet för dess förare i dagsläget.  Det är viktigt att vi värnar om varandra och våra olika hundintresse, för vi har alla hunden och arbete med den som gemensamt intresse.

I Höör hälsar vi alla på varandra och visar varandra respekt. Det är en förutsättning för en fungerande klubb som mår bra tror vi.

Vi har en agilitysektion som till våren önskar arrangera tävlingar, det ser vi mycket fram emot. Träningstävlingar inom brukslydnad och lydnad ligger på planeringstadiet, likaså inom rallylydnad. Om vi på klubben tränar oss på
att arrangera träningstävlingar så kan vi arrangera officiella därefter.

Vi har märkt av att det finns några underliggande konflikter i klubben. Men då vi inte har tillräcklig information för att agera i ärendet så tar vi fasta på det som bestämdes på medlemsmötet när vi i denna styrelse valdes in. Vi blickar framåt, planerar för en spännande vår med nya kurser som komplement till de som vi har idag. Nu först vår medlemsdag med prova-på i olika discipliner.

* 15.00 drar vi igång med en infoträff gällande de nya kurserna. Sedan tänds grillen och korv med dricka säljs för 10 kr. Kaffe och lördagsgodis till alla och en bulle för 5 kr.
* Nosework, lydnad, agility, rallylydnad och nosaktivering (mot spår) erbjuds runt om klubbhuset.
* Vill ert barn prova på att visa eller hantera hund så finns våra duktiga tjejer där för att guida dem.
* Fika, mingla, fråga

* Tänk på alla ni som har en tagg (alltså kan komma in i klubbhuset) alla måste skriva upp sig för en städdag per år. Det ingår alldeles gratis med taggen. Vi måste hjälpas åt att ta hand om vår klubb.