Höör brukshundklubb är en aktiv klubb mitt i Skåne!

Vi är ca 200 medlemmar och flera är aktiva på tävlingsbanorna. Klubben har under de senaste åren arrangerat sparsamt med tävlingar men målet är att komma igång med det under kommande år.

Vår förening vill genom kursverksamhet och praktiska övningar skapa bättre hundhållning inom vår kommun och erbjuda en berikande fritid tillsammans med sin hund! Alla hundar är välkomna hit, oavsett storlek och ras.

Utbildade instruktörer och handledare erbjuder våra medlemmar bl.a.: valpkurs, unghundskurs, allmänlydnadskurs, agility, specialsök, nosework, rallylydnad m.m.

Allmän träning
Välkomna alla nya och gamla medlemmar! Varje måndagskväll har vi allmän träning kl. 18 – 20. Hit är alla välkomna för att träna självständigt eller få hjälp och råd. Under de ljusa månaderna kör vi vissa måndagar skotträning, dessa tider läggs ut på Höörs Brukshundklubbs medlemssida på FB.

Välkommen att träna, dricka en kopp kaffe och snacka hund!