Verksamhetsplan 2024

I år fortsätter arbetet med att skapa en klubb som är till för alla. Hundsport är brett, och vi vill att alla ska kunna göra det de tycker är roligt tillsammans med sina fyrbenta.

Vi är glada att i år kunna hälsa Pernilla Honoré välkommen tillbaka som instruktör i klubben.

Vi fortsätter att arbeta för en klubb där vi bemöter varandra med respekt och nyfikenhet.

Alla är välkomna till Höörs Brukshundklubb och vi tar hand om klubben och varandra.

För att göra det så kommer vi under året arbeta med att:

• Bygga en inhägnad plan för agility och valpkurser.
  • Byta ut delar av staketet (i mån av behov) runt stora appellplanen.
  • Byta ut vårt tagg-system mot ett modernare låssystem med digitala lås på ytterdörren.
  • Bygga en info-tavla utomhus.
  • Skissa på möjligheten att få upp ett tak utomhus så vi kan träna i ur och skur.
  • Hålla två medlemsmöten, den 2024-04-27 och 2024-08-31. Åtminstone ett av mötena kommer att kombineras med fixardag. Håll utkik efter extra inbjudan i er mejl.
  • Anordna 2 officiella spårtävlingar
  • Anordna 1 officiell lydnadstävling stkl och kl 1
  • Anordna 1 officiell rallylydnadstävling
  • Anordna 1 inofficiell utställning
  • Kompletterande inköp av rallyskyltar och hållare
  • Arbeta fram en tydlig ansvarsfördelning för respektive post i styrelsen
  • Hålla kurser vår, sommar och höst med sommaruppehåll.
  • Hundens Vecka var en succé som vi vill upprepa under juni månad 2024. En aktivitet per dag och en instruktör per kväll.
  • Göra det möjligt för våra tävlingsekipage att ansöka om körersättning om de åker långväga till exempelvis SM.
  • Fortsätta att arbeta för att utbilda fler instruktörer, vidareutbilda de som är aktiva idag och erbjuda uppfräschning för de med en äldre utbildning.
  • Två instruktörsutbildningar: 1 SBK, 1 specialsök/agility
  • Utbilda två eller tre tävlingssekreterare i bruks under 2024. Vi ska avvakta distriktets beslut gällande huruvida distriktet sponsrar med kostnaden för dessa utbildningar.
  • Befintliga instruktörer ska få chansen att gå instruktörsutbildning 2, så fort denna erbjuds.
  • Vi kommer under året att erbjuda medlemmar och icke-medlemmar gemensamma hundpromenader i och utanför Höör.

Detta finns i budgeten för 2024

HUG: kurser in

NW4 kurserAvtalsinstruktör
Rally/Klicker4 kurserAvtalsinstruktör
Valp5 kurser
Unghund5 kurser
Allmän1 kurs
Spår3 kurser
Specialsök3 kurser
Rallylydnad2 kurser
Inofficiell utställning

Avtalsinstruktörer: 2 x 4 kurser

Huset: Buffert finns om något händer/går sönder

Planen:

1. hägna in bortom trädet,
  2. vända befintligt armatur
  3. elen på planen

Arbetskläder till aktiva instruktörer

Balansbollar

Rensning

Rally

Köket: fika, kakor, kurs och korv

Litteratur: Kan säljas eller lånas ut till blivande instruktörer, ex: Kontaktkontraktet, Bästa Starten, TSB.

Litteratur Valpkursekipagen 5 x 7st

Infotavla material